Hem » Uncategorized » Jag har en dröm

Jag har en dröm

Om Liberala Företagare

Vi arbetar för att:
- Öka kunskapen inom Liberalerna kring företagarfrågor
- Fånga upp aktuella frågor inom företagande
- Fungera som forum för att diskutera företagande
- Fungera som Liberalernas förlängda arm i småföretagarfrågor
- Förändra synen på företagande

Liberalerna och övriga Alliansen ska driva en småföretagsvänlig politik. Vi gör allt vi kan för att inspirera våra partikollegor i riksdag, regering och på kommunalnivå att ta företagsvänliga beslut.

Arkiv

Twitter

Hemsida

Besök vår hemsida på www.liberalaforetagare.se.

Aldrig förr kommer så många få små liberala företagare att tacka för så mycket. Blod, svett och tårar är många småföretagares vardag. Bästa sättet för politiker att få ett arbete för små företag att verka svårt är att skjuta upp det.
Liberala företagare har drömmar. Låt oss inte fastna i politiken. Jag säger som liten nystartad liten företagare till alla småföretagares vänner att fastän politiska svårigheter väntar oss både nu och framgent har vi ändå drömmar.

Låt oss inte fastna i politik. Jag säger er alla småföretagens vänner att fastän svårigheter väntar oss både nu och framgent har vi ändå drömmar. Jag har en dröm, att I morgon dag skall alla medborgare få ett hälsobidrag och hälsans företagare får ökad livskraft,. Jag har en dröm, att staten främjar hälsokonsumtion finansierad av minskade sjukkostnader framför konsumtion med sedelpressar .

Jag har en dröm, att politikerna investerar 30 miljarder i arenor i varje kommun där småföretagare strålar samman med privatpersoner med lite pengar och kunskap. För varje krona privatperson investerar ställer staten upp med lika mycket. Jag har en dröm att 3 miljarder investeras i mångkulturella arenor.

Jag har en dröm, att en dag, inser politikerna med dess goda ansats att bistå bilindustrin med 28 miljarder att de en dag inser att en tiondel mer än väl skulle kunna skapa 250 000 nya jobb inom gröns hälsoturism till 2020. Ty redan idag omsätter utlandsturismen mer än hela bilindustrin. Jag har en dröm!

Gösta Sundberg, Liberala företagare Stockholm

Kommentera

Arkiv

Om Liberala Företagare

Vi arbetar för att:
- Öka kunskapen inom Liberalerna kring företagarfrågor
- Fånga upp aktuella frågor inom företagande
- Fungera som forum för att diskutera företagande
- Fungera som Liberalernas förlängda arm i småföretagarfrågor
- Förändra synen på företagande

Liberalerna och övriga Alliansen ska driva en småföretagsvänlig politik. Vi gör allt vi kan för att inspirera våra partikollegor i riksdag, regering och på kommunalnivå att ta företagsvänliga beslut.

Twitter

Hemsida

Besök vår hemsida på www.liberalaforetagare.se.
